Οι γάλλοι ξενοδόχοι αλλάζουν πλεύση με γνώμονα τις απαιτήσεις του τελικού πελάτη.

Στο τέλος του Δεκεμβρίου, η γαλλική κυβέρνηση ενέκρινε ένα νέο νόμο για τον τουρισμό, τη μεταρρύθμιση του συστήματος κατάταξης ξενοδοχείων στη χώρα. Η μεταρρύθμιση θα έχει επιπτώσεις 18.000 ξενοδοχεία (600.000 δωμάτια) το παλιό σύστημα  κατάταξης που ισχύει  από το 1986 κρίθηκε πεπαλαιωμένο . Το ένα τέταρτο των δωματίων που πρέπει να αναθεωρηθούν   κρίνεται δεν πληρούν τις προσδοκίες της διεθνούς  αγοράς και ειδικά του «νέου κοινωνικού πελάτη» που πλέον έχει άμεση επικοινωνία με το ξενοδοχείο μέσο των διαδραστικών διαδιχτυακών χώρων.  Φαίνετε ξεκάθαρα ότι οι γάλλοι πήραν το μήνυμα και έχουν βάλει αφτί στους πελάτες τους.
Για να διατηρήσουν τα  αστέρια τους, πολλά από τα ξενοδοχεία θα πρέπει να κάνουν σημαντικές ανακαινίσεις. Το συνολικό ποσό που θα δαπανηθεί για την ανακαίνιση εκτιμάται από τις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου σε 10 δισεκατομμύρια ευρώ. «Αντιμέτωποι με δύο αστέρων ξενοδοχεία στη Γαλλία, οι πελάτες συχνά δεν ξέρουν τι να περιμένουν», δήλωσε ο Genevieve Balher, πρόεδρος της Synhorcat (Le Syndicat National des Hôteliers Restaurateurs Cafetiers Traiteurs) που αντιπροσωπεύει σχεδόν όλο το φάσμα των τουριστικών καταλυμάτων και των κέντρων αναψυχής  αφού η Synhorcat είναι προϊόν ενοποίησης  των 2 μεγάλων επαγγελματικών συνδέσμων της χωράς.  Όπως , αναφέρθηκε από το Synhorcat  «Ένα ξενοδοχείο που ταξινομήθηκε  το 1986 μπορεί κάλλιστα να μην έχει  ανακαινιστεί και εξακολουθεί  να έχει τα ίδια  αστέρια».
Σύμφωνα με το αναθεωρημένο σύστημα, η κατάταξη θα ισχύει για πέντε χρόνια και θα ελέγχεται από  διαπιστευμένους ελεγκτές αντί ενός κυβερνητικού οργανισμού. Επίσης, τα κριτήρια βάσει των οποίων είναι τα ξενοδοχεία που θα παίρνουν  αστέρια τους θα πρέπει να επανεξετάζονται τακτικά. «Οι καταναλωτές γνωρίζουν καλά ότι ακόμη και ένα ξενοδοχείο μιας αστέρας  θα πρέπει να διασφαλίζει την υγιεινή, την ασφάλεια και καλό εξοπλισμό και τις προσφερόμενες υπηρεσίες » εξηγεί ο Michele Le Poutre, ο οποίος διαπραγματεύτηκε τη νέα κατάταξη για λογαριασμό της Synhorcat.
Η σημαντικότερη αλλαγή του νέου νόμου  είναι η εισαγωγή  της νέας κατηγορίας πέντε αστέρων, το οποίο είχε ήδη έχει  διεκδικηθεί  από 60 ξενοδοχεία, όπως το παγκόσμιας κλάσης Hotel Ritz  στο Παρίσι ή το Negresco στη Νίκαια. Η νέα κατηγορία αναμένεται να βοηθήσει την ανάκαμψη της ξενοδοχειακής βιομηχανίας που έχει πληγεί από την παγκόσμια οικονομική κρίση βελτιώνοντας την θέση των γαλλικών καταλυμάτων στη παγκόσμια αγορά.
Ωστόσο, δεν είναι όλοι οι επαγγελματίες του τουρισμού ικανοποιημένοι με το νέο σύστημα. «Κανείς δεν συζήτησε  τα κριτήρια κατάταξης με τους καταναλωτές,»  λέει ο Mark Watkins, πρόεδρος της Επιτροπής για τον Εκσυγχρονισμό των Γαλλικών Ξενοδοχείων.» Ακόμη και τα νέα κριτήρια είναι ντεμοντέ και δεν αντιστοιχούν με άλλα συστήματα ταξινόμησης στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, ιδιωτικά μπάνια είναι υποχρεωτικά μόνο για ξενοδοχεία  τριών αστέρων, ή  ο καταναλωτής θα πρέπει να πάει  σε ένα ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων να έχει  διεθνή κανάλια στην τηλεόραση », είπε. Κατά τον Mark Watkins  με αυτό το νέο σύστημα θα επωφεληθούν κυρίως οι αλυσίδες ξενοδοχείων αλλά τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία θα έχουν  δυσκολία  να πληρούν  τα νέα  κριτήρια.
Το γεγονός όμως είναι ότι οι γάλλοι έχουν περάσει από τον κρατικό έλεγχο στον πελατειακό έλεγχο. Με τους επαγγελματικούς συνδέσμους  πραγματικά ενωμένους να ασκούν πιέσεις στον κρατικό μηχανισμό  έδωσαν φωνή στο τελικό πελάτη, σε αυτόν που κοιμάται στα σεντόνια τους.  Άκουσαν μέσα από το διαδίχτυο τις φωνές των πελατών τους και πέρασαν στη νέα εποχή, στη εποχή  του πελατοκεντρικού προϊόντος με γνώμονα την αναμενόμενη από τον τελικό χρηστή  ποιότητα.
Στη Κύπρο η νέα νομοθεσία είναι στα πλοκάμια της βουλής και των νομικών συμβούλων  για 2 χρόνια τώρα. Θα είναι  εκείνη που θα καθορίζει ποια ξενοδοχεία θα λέγονται Boutique ποια Resort όπως επίσης θα δίνει δικαίωμα στο ΚΟΤ να δίνει σήματα ποιότητας, θα είναι επίσης η νομοθεσία που θα καθορίζει νέα κριτήρια για τα κέντρα αναψυχής. Δυστυχώς όμως είμαστε ακόμα στο θα.

ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΠΑΦΟΥ 09/01/2010

Ο Φιλελεύθερος (ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ)  10. Ιαν. 2010

Advertisements

About Πέτρος Μαύρος

Tourism Consultant. Active Tourism Blogger
This entry was posted in 1 and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s