Από το All Inclusive στο More Included

voufaΤις τελευταίες τουριστικές σαιζόν παρατηρείται μια μεγάλη αύξηση τουριστικού ρεύματος που προτιμά το All Inclusive. Αυτή η αύξηση δεν παρατηρείται μόνο στην Κύπρο αλλά σε όλες τις τουριστικές περιοχές της Μεσογείου οι οποίες εξαρτώνται τουριστικά από τη χρεοκοπημένη πια Γηραιά Ήπειρο.

Η μεσαία ευρωπαϊκή τάξη συρρικνώνεται τόσο οικονομικά όσο και αριθμητικά αφού πλέον σε όλη την Ευρώπη παρατηρείται τεράστια αύξηση της ανεργίας. Η κρίση στην Ευρωζώνη έχει κάνει τους καταναλωτές να είναι πολύ προσεκτικοί και να μετρούν τα κουκιά τους πολλές φορές πριν αποφασίσουν τον τουριστικό προορισμό για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Τι κάνουν τώρα οι προορισμοί; Πολλοί προορισμοί όπως η Κύπρος συνεχίζουν να είναι έρμαιο των ούτω καλούμενων μεγάλων τουριστικών πρακτόρων, οι οποίοι ολιγοπωλούν στις πτήσεις και ειδικά στην Κύπρο μετά και το ανεπίσημο φαλίρισμα των Κυπριακών Αερογραμμών έχουν βρει πεδίο λαμπρό για να γαλέψουν και τη τελευταία σταγόνα γάλακτος από την κυπριακή τουριστική αγελάδα. Σε κάποιους προορισμούς όπως στην Κροατία έχουν μετατρέψει ολόκληρες πόλεις σε πόλεις All Inclusive, όπου ο τουρίστας προπληρώνει συγκεκριμένες υπηρεσίες εκτός της διαμονής τους στα ξενοδοχεία και συμπεριλαμβάνονται στο πακέτο υπηρεσίες όπως θαλάσσια σπορ, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, εστιατόρια της περιοχής, εκδρομές κ.α.

Η δική μας πρόταση δεν είναι να μετατρέψουμε ολόκληρη την Πάφο σε προορισμό All Inclusive με συμφωνίες που να προέρχονται από τους τουριστικούς πράκτορες αλλά να κάνουμε ένα βήμα ακόμη πιο δύσκολο που να συνεπάγεται τη συνεργασία των τοπικών φορέων τουρισμού και τουριστικών επιχειρηματιών σε τουριστικό επίπεδο και το ήδη υφιστάμενο πακέτο All Inclusive να μετατραπεί σε πακέτο more included. Αυτό συνεπάγεται στενή συνεργασία ξενοδόχων και παρεμφερή υπηρεσιών. Αφού τα ξενοδοχεία πλέον είναι ο τελικός προορισμός των επισκεπτών στα πακέτα All Inclusive οι ξενοδόχοι θα μπορούσαν ενδοεπιχειρησιακά να οδηγούν και να καθοδηγούν τους περιηγητές σε άλλες υπηρεσίες μη ανταγωνιστικές έτσι ώστε να συμβάλουν στην ολοκλήρωση μιας πιο σφαιρικής τουριστικής εμπειρίας του περιηγητή στην Κύπρο. Με αυτό το γνώμονα οι παρεμφερή υπηρεσίες θα μπορούσαν σιγά σιγά να ανακτήσουν πελατεία αλλά και ταυτόχρονα οι ξενοδόχοι γίνονται πλέον αναπόσπαστο μέρος αυτού που στην τουριστική βιομηχανία ονομάζουμε Destination Marketing.

Ήδη υπάρχουν ξενοδόχοι οι οποίοι είναι έτοιμοι να περιλάβουν είτε εντός είτε εκτός των μονάδων τους εμπειρίες όπως παραδοσιακή κυπριακή χειροτεχνία, θαλάσσια σπορ ακόμα και κυπριακές βραδιές σε ταβέρνες χωριών και πόλεων όπου ο περιηγητής μπορεί να δει από κοντά και να αγγίξει την κυπριακή φιλοξενία. Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι η εταιρία Louis έχει κάνει ήδη τις πρώτες κρούσεις και προσπαθεί να περιλάβει προς το παρόν εντός των ξενοδοχειακών τους μονάδων διάφορες δραστηριότητες οι οποίες δεν προσφέρονται από το ίδιο το ξενοδοχείο αλλά από επαγγελματίες που διατηρούν επιχειρήσεις εκτός του ξενοδοχείου. Όσο αφορά τώρα τα εστιατόρια τα οποία είναι αυτά που υποφέρουν πιο πολύ από την κάθοδο του All Inclusive, εμείς προτείνουμε να γίνονται συμφωνίες οι οποίες να τηρούνται και από τις δύο πλευρές, εστιάτορες και ξενοδόχους που να διασφαλίζουν την αειφορία και τη βιωσιμότητα τόσο της συμφωνίας όσο και του τουριστικού πακέτου.

Αυτά είναι μόνο δυνατά εάν οι τουριστικοί επιχειρηματίες σταματήσουν να είναι εγωκεντρικοί, σταματήσουν να βλέπουν μόνο το δικό τους προσωπικό συμφέρον και κατανοήσουν ότι μόνο η συνεργασία και η συνεννόηση μπορεί να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα του προορισμού. Τα πρώτα σημάδια της παρακμής είναι εμφανή ήδη στην Αγίου Αντωνίου στην Πάφο όπου πολλά καταστήματα που άλλοτε άνθιζαν αυτή τη στιγμή μοιάζουν με φωλιές φαντασμάτων. Αυτό πρέπει να προβληματίσει όλους όσους ασχολούνται με τον τουρισμό και να μην περιμένουν από το παρηκμασμένο κυπριακό κράτος να βάλει τροχοπέδη σε αυτή την παρακμή. Η κυπριακή δημοκρατία έχει αποδείξει ότι είναι ανήμπορη να επέμβει για να κάνει διορθωτικές κινήσεις. Για αυτό η μπάλα τώρα βρίσκεται στους τοπικούς φορείς των επαγγελματιών για να βρουν τον τρόπο επιβίωσης των προορισμών.

Advertisements

About Πέτρος Μαύρος

Tourism Consultant. Active Tourism Blogger
This entry was posted in Χωρίς κατηγορία. Bookmark the permalink.

One Response to Από το All Inclusive στο More Included

  1. Ο/Η Cyprus.Diversecity λέει:

    Reblogged this on Travel Freely and commented:
    Where Are we not Going with All Inclusive. An increased tendency can be observed not only in Cyprus but in all tourist areas of the Mediterranean in varying degree. What are the implications and opportunities for alternative models so as not to dive further into dependencies and costs that the future cannot sustain. (In Greek)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s